Lettrodd og sjøsikker glassfiberrobåt

De viktigste grunnene til at Vinstrabåten er lettrodd

Vinstrabåten oppleves av mange som en uovertruffen robåt. Riktig nok må en
kanskje ta i litt ekstra de tre første takene, men så glir den jevnt og
stødig fremover.

Vinstrabåten har vannfylt kjøl

Den vannfylte, metallforsterkede kjølen bidrar i stor grad til at båten er
lettrodd. Mange glassfiber- og plastbåter er for lette til å ro behagelig.
De oppfører seg mer som en kork i vannet og man får ikke flyt og rytme i
roingen, det går mer i rykk og napp. Vinstrabåten oppnår derimot et jevnt
driv fremover på grunn av tyngden i kjølen. Mellom åretakene siger den
videre som en vasstrukken stokk og du opplever hvor lettrodd den er. Den
tunge kjølen gjør også at båten ikke velter.
Selvlensende. Selv om kjølen er tung i vannet, er båten lett å dra på land.
Vannmagasinet i kjølen stømmes gjennom to hull akterut når båten dras opp.
Tilsvarende fyller kjølen seg selv når båten legges uti.

Vinstrabåten er formet som en god trebåt

Skroget er formet som en trebåt og har den riktige formen også bak. En båt
som er brei bak, bremser når den ros, Vinstrabåten er smal bak slik at den
slipper vannet lett bak seg. Båten har også innstøpte fotklosser for roer
og årepinner i lettmetall; ytterligere et bidrag til at den er lett å ro.
Impregnerte årer kan leveres med om ønskelig.

Kan også benytte påhengsmotor

Selv om Vinstrabåten oppleves som en uovertruffen robåt, kan den like
gjerne drives av en påhengsmotor. Og det er ikke nødvendig med mer enn en
femhesters motor. Er motoren sterkere enn det, vil båten ikke gå fortere
likevel. Vi anbefaler derfor gjerne en driftsikker og miljøvennlig
elektrisk motor av typen Minn Kota Endura. Ved batterikapasitet 80 Ah har
du 4-5 timer ved halv belastning.

Ta kontakt i dag og vi reserverer din båt omgående. Frakt over hele landet.
Tlf: 908 24 758.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *